tiistai 21. helmikuuta 2012

Muovommuutos.



Kuulehhav veikkonen kummaa
Kuinka nyt herraksi tullaan:
Viinaa nyt ensiksi juuaan,
Vieläpä oluttaki tuuaan
Kori kerrallaan,

Sittepä kaupunki kaikuu
Ku sielä metakka raikuu
”Menkäähän heittijöt hiiteen,
Mollaan herroja itte
Hävekköön hölömöt muut

Herraksi minä nyt meinaan,
Sitten minä taloni reilaan
Kaupungin kauniin syrijään,
Maakylän kokonasa hylykään
Pellokki kyntöineen.

Kaupungin kavulla meiskaan
Lakinki päästäni paiskaan
Kohta ku huoneeseen tuun
Niin ku jo nähänykki oon
Herrojenki tekevän.

Moukaksi ei mua kukkaan
Ennää kuttua luppaa;
Ku en ennää korpija raivaa,
Eikä ees ojjaa kaivaa
Mun ennää tartte.

Sittenpä akkaaki vielä
Frouvaksi kututaan sielä.
Eikä sen sovikkaa ennää
Lähtiä lehemäin perrään,
Kotia kuttumaan.

Mekonki se kauniin laittaa,
Että nyt huoletta taitaa
Kahaville kyllääki lähtiä,
Jos porisemmaan käskiä
vaikka tuttu kuttuu

Uuveppa temput jo alakaa
Vanahat jo kokonaan hylykään;
Hyvästi lanssi ja talli;
Parempi on haali ja manni,
Että nyt tervev vaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti